keskiviikko 29. elokuuta 2012

Lähiöprinsessasta pintaliitopelleksi

Mun on pitänyt jo pidempään saada aikaan kirjotettua tää päivitys mun tyylin muutoksesta. Nytpä sen teen. Noh, eli pointtina on se, että mulla oli aiemmin mustat hiuspidennykset, jotka koostuivat viime helmikuussa laitetuista sineteistä ja toukokuussa lisätyistä teipeistä. Olin jo aiemmin päättänyt, että joskus kesän aikana vaihdan väriä vaaleaksi, ja starttaan uuteen syksyyn uudella lookilla.
Eräänä kauniina heinäkuun sunnuntaina mä sitten kyllästyin mustiin pidennyksiini, ja aloin nyhtämään niitä pois päästäni yksitellen. Ja voi että näytin sen jälkeen kaljulta! Missä mun hiukset oli?
OMG!! Mähän näytin ihan BB-Tanjalta!! Paitsi että mun hiukset oli paljon kuluneemmat, harvemmat ja haalistuneemmat! Kaivoin kaapista pipon ja päätin, että pidän sitä päässä seuraavat muutamat tulevat ajat, vaikka olikin heinäkuu! Levitin hiuksiini aikoja sitten Tallinnasta ostetun blondaus aineen, että saisin vaikka mahdollisimman pian tämän projektini loppuun, ja saisin taas kävellä ilman pipoa!
Jäipäs ne pelottavan tummiksi... Tais olla syy sen että ainetta oli liian vähän ja se oli niin vahvaa, että poltti päänähkani täyteen reikiä ja oli pakko pestä aine pois jo vähän ennen vaikutusajan loppua... Mua alkoi vähän epäilyttää tää koko projekti. No, jatkoin muutaman päivän päästä projektiani kuitenkin laittamalla päähäni lisää halpoja, vaalentavia, hiusvärejä.
Hiusväri vaaleni vähän, mutta jäi kuitenkin hirveän väriseksi oranssiksi, ja vain juuri muuttui ihan valkoiseksi. Pipokausi jatkui edelleen... Seuraavaksi ammuin päähäni lisää vaalentavia aineita sekä sinipigmenttikäsittelyn...
...jonka tuloksena sain hiuksiini harmaita ja vihreitä raitoja. Jiippiii! taidan painaa pipon syvemmälle päähäni. Onneksi on edelleen heinäkuu. Vaikka hiukseni olivatkin hyvin kärsineet, ne olivat tässä vaiheessa niin saatanan rumat, että mun oli ihan pakko ampua niihin seuraavana päivänä ensin värinpoisto ja sen jälkeen hopea-tuhkanvaalea-värisekoite.
Tässä vaiheessa hiukseni olivat jo sen näköiset, että pystyin kulkemaan ulkona ilman pipoa. Osa ihmisistä jopa sanoi, että hiukseni olivat näin todella hienot ja minun pitäisi jättää ne tällaisiksi. No, onnksi minua ei vittuakaan kiinnosta muiden mielipiteet, varsinkin kun olen huomannut, että jokainen vastaantulija kuvittelee tietävänsä aina parhaan vastauksen siihen mitä minun pitäisi tehdä, mitä laittaa päälle, miten laittaa hiukseni ja miten käyttäytyä. Mitä syödä, missä käydä ja lässynlää. Ja vaikka näytänkin tässä kuvassa hyvältä, halusin kuitenkin hiukset jotka eivät ole keltaiset. Niinpä heitin hiuksiini vielä muutaman hopeakäsittelyn.
Sen jälkeen mun kaveri Henni vetäs mulle pään täyteen vaaleita raitoja ja iski Rapunzel of Swedeniltä tilatut hiukset teipeillä mun päähän.
 Pidennykset oli vähän keltasemmat kun mun omat hiukset, joten mä heitin niihin vielä liilan hopeahoitoaineen. Annoin sen olla vähän liian kauan, joten lopputulos oli siniharmaa. Tulos neutralisoitui muutamassa pesussa, lopputulos oli... No, mistä kukin tykkää.


Hmmm... kaikki saa tykätä mistä tykkää, mutta tärkeintä kai on, että itse olen tyytyväinen lopputulokseen. No, en ole ihan varma olenko, sillä projektin alussa mustilla pidennyksillä näytin itseltäni, eli Olarin getholähiön lähiöprinsessalta Ganjalta. Hiusprojektini jälkeen näytän siltä Seiskan keskiaukeaman pintaliitopelleltä, joka bilettää Tigerissa ja jonka elämän ainut tavoite on päästä keskiaukeamalta kanteen. Kun mietin vanhaa ja uutta lookkiani, tykkään molemmista, sillä jokatapauksessa näytän ihan helvetin seksikkäältä, mutta tunnen olevani enemmän itseni näköinen vanhalla tukalla. Uuden tukan takia pelkään, että joku alkaa pitää mua pinnallisena pellenä, koska siltähän mä näytän. Toisaalta, koska vaikka tukka muuttuu, olen kuitenkin ihan sama pelle jätkä sisältä, ja jos jollain on joku ongelma mua tai ulkonäköäni kohtaan, niin ostappa Intersportista tuliterät Northbrookit ja suksi vittuun tai hiihdä helvettiin, minua ei oikeastaan kiinnosta!

Terveisiä kaikille pintaliitopelleille siskoilleni,
Edelleen sama Lähiöprinsessa, Ganja

6 kommenttia:

  1. oon ihan samaa mielt sun kans Tanja. Se on kaikkien oma asia miltä kukin näyttää. En mäkään kuuntele kenenkään mielipiteist mun pukeutumisest tai mistään. Ja jos mulle auotaan päätä nii pistän samal mital takas ja siit ei mitää hyvää seuraa.

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Mäkin aattelin blondata hiukset :D

    VastaaPoista